Omgaan met chronische pijn bij Mensendieck Praktijk Elzakkers in Bergen op Zoom en in Halsteren

Neem contact op!

In Nederland leven twee miljoen mensen dagelijks met chronische pijn. Velen ondervinden hier dagelijks hinder van in fysiek en sociaal functioneren, wat beperkingen oplevert in hun dagelijks leven. Misschien telt ook voor u dat u niet weet hoe u uw klachten kunt beïnvloeden en u de grip op uw leven kwijt bent.

Behandelmethode Netwerk Chronische Pijn

Het Netwerk Chronische Pijn introduceert een vernieuwde behandelmethode, speciaal ontwikkeld voor mensen met chronische pijn. De oefentherapeuten Mensendieck die lid zijn van dit netwerk, zijn extra geschoold en houden dit jaarlijks bij, waardoor ze allemaal volgens dezelfde behandelmethodiek werken.

Sinds 2014 is Mensendieck Praktijk Elzakkers aangesloten bij het landelijk Netwerk Chronische Pijn.

Na een 4-daagse scholing heb ik geleerd hoe ik mensen met chronische pijn kan begeleiden. Er is een speciaal protocol ontwikkeld om nieuwe doelen te maken bij langdurige klachten. Kijken wat er nog wel mogelijk is. Waar lag vroeger uw interesse? Hoe voorkomt u dat u steeds minder gaat doen en dus steeds minder kunt.

Programma

De behandeling begint met een uitgebreide anamnese en een onderzoek waarbij geluisterd en gekeken wordt naar de oorzaken van uw pijn, hoe u de pijn ervaart en hoe u ermee omgaat. Onder begeleiding van uw oefentherapeut stelt u haalbare doelen op, die gericht zijn op uw persoonlijke mogelijkheden en op uw situatie. Een combinatie van fysieke en mentale oefeningen wordt afgestemd op uw persoonlijke situatie. Aan de hand hiervan bouwt u zelfvertrouwen, inzicht, energie en conditie op.

Uitgangspunt is dat u weer grip op uw klachten krijgt en uw kwaliteit van leven verbetert.

Contact met Mensendieck Praktijk Elzakkers-Jongeneelen

Verbeter de kwaliteit van leven bij chronische pijn

Neem contact op en vraag naar de mogelijkheden